Katrs vadītājs vēlas ietaupīt uz degvielu, bet tikai daži iedomājas, ka viena vienkārša poga salonā var palielināt degvielas patēriņu par 15–20%.
Runājam par kondicionieri (vai klimata kontroles sistēmu), kas karstumā kļūst par galveno degvielas rijēju.
Kāpēc kondicionieris tik ļoti palielina degvielas patēriņu?
Papildu slodze dzinējam. Kondicioniera kompresors darbojas no dzinēja, paņemot daļu tā jaudas. Jo intensīvāka dzesēšana, jo vairāk enerģijas nepieciešams, un tādējādi dzinējs patērē vairāk degvielas.
“Auto” režīms – slepens ienaidnieks. Klimata kontrole automātiskajā režīmā pastāvīgi regulē temperatūru, liekot kompresoram darboties maksimumā. Tas ir ērti, bet ļoti neekonomiski.
Pilsētas režīms – dubults trieciens. Sastrēgumos kondicionieris patērē vēl vairāk degvielas, jo dzinējs strādā pie zemiem apgriezieniem, bet kompresors prasa enerģiju.
Pirms pāris dienām Latvijas debesīs bija vērojami ļoti netipiski mākoņi +FOTO
Kā lietot kondicionieri un taupīt degvielu. Ieslēdziet to tikai tad, kad patiešām ir karsti – pie +25°C un zemāk var iztikt ar atvērtām logiem. Nenostādiet minimālo temperatūru – atšķirībai starp ārpusi un salonu nevajadzētu būt lielākai par 5–7°C.
Ventilējiet salonu pirms brauciena – ja mašīna stāvēja saulē, vispirms atveriet logus, un pēc dažām minūtēm ieslēdziet kondicionieri. Izmantojiet gaisa recirkulāciju – tas samazinās slodzi uz sistēmu.
Bet kā ir ar atvērtajiem logiem. Ātrumā virs 80 km/h atvērtie logi pasliktina aerodinamiku un var palielināt degvielas patēriņu gandrīz tikpat daudz kā kondicionieris. Tāpēc uz šosejas labāk ieslēgt mērenu gaisa pūtēju, bet pilsētā – dažreiz vēdināt salonu bez kondicioniera.
Secinājums. Kondicionieris ir komforts, par kuru jāmaksā ar papildu benzīna litriem. Ja vēlaties ietaupīt, lietojiet to saprātīgi un nepārspīlējiet ar maksimālajiem režīmiem. Brauciet gudri – un jūsu maciņš jums pateiks paldies!